God Jul

God Jul och Gott Nytt År önskar jag er alla.


Häe kommer mitt kalasgoda recept på Lakritskolor för er som vill koka lite godis till julen.

3 dl vispgrädde
3 dl strösocker
1 dl sirap
1 msk kakao
1/2 påse turkiskpeppar

Garnering

200 g mörk choklad
Havssalt

Koka ihop som vanlig kola/knäck, men jag har fått koka längre tid kanske beror det på pepparen. Häll upp i knäck formar och låt svalna. Smält under tiden mörkchoklad som du ringlar över kolorna och inte sist men minst strö över havssalt. 
Låt  väl smakas. 





Nu börjar planeringen snart inför nästa år med marknader och betongkurs/kurser.

Ni som är intresserade av att gjuta i betong kan maila mig så kan jag skicka ut info om tid och plats för en helg under våren annars håll koll på bloggen så kommer jag att skriva om det här. 

//Kattinka K


Kommentarer
Postat av: Lerblomster

Den kolan gillar jag, kanske hinner jag prova receptet innan jul! Hoppas du får en God och mysig Jul! Kram Annika

2009-12-21 @ 14:32:44
URL: http://lerblomster.blogspot.com
Postat av: Nordingården

Mmmm va gott!!! Detta recept ska sparas, jag älskar lakrtitskola! Och så fin din betongplatta blev det till det gamla vackra underredet!!



GOD JUL önskas från Nordingården

2009-12-23 @ 10:00:32
URL: http://nordingarden.blogspot.com/
Postat av: Lerblomster

Gott nytt år! Hoppas året har börjat bra för dig! Jag har startat året med en nyårstävling hos mig - vill du vara med och gissa? Kram från Annika

2010-01-01 @ 17:59:03
URL: http://lerblomster.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kontakta mig här [email protected]